Ezan Bitmeden Namaz Kılabilirmiyiz

Esasen sözgelimi diyelim Güneş tam zeval vaktinden kayar öğlen namazı vakti girer sonrasında Hanefi mezhebine göre Ebu hanife’ye hazretleri’ne göre her şeyin gölgesini iki misli oluncaya kadar işte öğlen vakti çıkar bir ikindi vakti girer güneş batınca ne olur akşam vakti girer bunların hepsi güneşin hali ile alakalıdır peki bugün günümüzdeki ezan senedir insanların her birinin takip ile meşgul olma imkanı olmadığından dolayı alametidir yoksa özünde vaktin girmesi başka bir süreçtir yani özünde vakit girer İmam efendi onu insanları ilan için ezanını okur bundan dolayı vaktin girmesi daha önceki olan bir vakittir yani sözgelimi diyelim bugün İstanbul’da bir buçukta öğlen namazı mı okunuyor diyelim bir buçukta veya bir 31 geçe 32 geçe gibi başlasa da özünü 1.30 geçe güneşin halinden dolayı vakit giriyordur onun için ezan bitmese bile daha imam ezanın ortasında ise zorunlu bir ihtiyacından dolayı namazını kılması gerekecek olur ise kıldığı namaz olmuş olur ve kıldığı zamanda farziyet düşmüş olur aynı şekilde çıkması da aynı şekildedir yani daha imam ezan okunmadı ama ben namazı bitirdiğimde vakit çıkmıştı vakit çıktı artık bir şey olmuştur yani namazın artık kaçma durumu olmuştur sabit tahlili neyi vakit çıkmadan önce yetişmesi müstesna yani Allahu ekber eğer vakit çıkmadan önce kişi yetiştirdi ise Hanefi mezhebine göre olur bu başka bir konudur ama özünde namazların olup olmaması ve kılınmasının sahih olup olmama meselesi vaktin girmesi ile alakalıdır ezan okunmamış olsa bile bitmemiş olsa bile kıldığı zaman kişinin namaz olmuş olur ancak bu konuda tabii şu ince farkı da unutmamak lazım ki ibadatta ihtiyat her zaman asıldır onun için Mahmut efendi hazretleri her daim ismailağa’da ezan vakitlerinde olurdu da vakit girmemiş olur diye espayı bırakır yani sözgelimi ezanlar okunur ezan okunduktan sonra ismailağa’da biraz ezanlar az bir kısa geç okunur ondan sonrasında hafif bir oyalama ile beraber namaza durulur. olur da hesaplama ile alakalıdır sonuçta bu beşer ile alakalı bir 2 dakika bir hata payı olabilir ve o hata payı durumunda erken kalacak olursak namazımız olmaz ama 3-5 dakika bekleyecek olsa hilafsız olacak onun için Mahmut efendi hazretleri bu yönüyle namazlarda belli bir vakit espayı kısa bir vakit bekleme durumu söz konusu da onun için ihtiyat bu yöndedir yani ezan bitecek ezan bittikten sonra az bir vakit beklemek ihtiyacı uygundur ama ihtiyacın dışında benim çok acil işim var bunu kesinlikle yapmam gerekiyor hastaneye gideceğim ben yola çıkacağım otobüsüm var vakitin girmesiyle beraber ezan bitmese bile kişi namazını kıla bilecektir.

5 Görüntüleme

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir